Saptamana 29 de sarcina

Evolutia in a 29-a saptamana de sarcina

Ritmul de crestere in lungime incetineste. Deoarece nu mai are spatiu la fel de mult pentru a se misca, bebelusul se limiteaza la miscari din coate si genunchi. Poate deja sa aibe pozitia de nastere, sa fie pozitionat cu capul in jos.
Bebelusul incepe sa acumuleze grasime sub piele, iar capul creste in dimensiuni, datorita dezvoltarii rapide a creierului.
Sistemul osos incepe sa se intareasca.
Ochii sunt albastri si irisul acum se poate dilata si contracta in functie de cantitatea de lumina.
Simtul gustului este de asemenea dezvoltat. Alimentele pe care le consuma mama, modifica gustul lichidului amniotic, prin urmare bebelusul se obisnuieste cu ele inca din uter.
Spre sfarsitul celei de-a 29-a saptamani, fatul cantareste 1300 grame si masoara 41 centimetri.

Schimbari in corp in a 29-a saptamana

Pe masura ce se apropie termenul de nastere, pozitia de somn pentru mama este din ce in ce mai dificil de gasit. S-a constatat ca pozitia cea mai comoda pentru somn, atat pentru mama cat si pentru bebelus este pe o parte, cu genunchii indoiti.
Constipatia, indigestiile si urinarile dese continua sa se accetueze.
In corpul gravidei apar schimbari hormonale in urma carora apar pe piele iritatii sau pielea se usuca foarte repede ducand la mancarimi ale pielii, mancarimi ce pot fi ameliorate prin masaj.
Contractiile Braxton Hicks continua sa apara, neregulat, iar durata acestora dureaza intre 30 si 60 de secunde.
Sanii vor secreta colostru. Acesta contine importanti factori imunologici care sa protejeze fatul mai ales acum, cand sistemul lui imunitar nu este complet dezvoltat.

Alimentatia in a 29-a saptamana

Se recomanda continuarea alimentatiei bogate in fibre, legume, fructe, cereale, si multe lichide pentru ameliorarea constipatiei. Nu incercati sa luati laxative; nu sunt recomandate pe perioada sarcinii.
Consumati in aceasta perioada mult calciu. Deoarece sistemul osos se intareste, o foarte mare cantitate de calciu din organismul mamei este redirectionata catre fat. Consumati mute produse lactate si branzeturi.
Incercati sa va odihniti. Odihna este esentiala pentru dezvoltarea fatului.

Articol anterior:

Urmatorul articol: