Saptamana 21 de sarcina

Evolutia in a 21-a saptamana de sarcina

Buzele se diferentiaza din ce in ce mai bine. Ochii sunt in totalitate dezvoltati, dar irisul inca nu este pigmentat.
Sistemul digestiv se maturizeaza, iar prin inghitirea placentei, acesta se dezvolta si mai mult.
Cordonul ombilical continua sa se ingroase si sa se lungeasca. Dimensiunile fatului vor deveni aproximativ egale cu cele ale placentei.
Copilul va deveni din ce in ce mai nazdravan, reflexele sale sunt din ce in ce mai precise.
Auzul este dezvoltat in totalitate, iar unele persoane considera ca fatul aude orice. Foarte multe mame citind povesti fatului, au constatat ca acesta devine mult mai linistit. Se spune ca au un efect pozitiv asupra bebelusului si se creaza legaturi spirituale cu acesta.
Spre sfarsitul celei de-a 21-a saptamani, fatul cantareste 440 grame si masoara 28 centimetri.

Schimbari in corp in a 21-a saptamana

Coloana vertebrala si picioarele, incep sa devina din ce in ce mai solicitate.
Picioarele umflate pot fi ‘tratate’ prin aplicarea unor comprese reci, urmate de ridicarea lor pe niste perne. Ajuta foarte mult la calmarea umflaturilor.
Parul poate fi mai des si mai lucios, iar datorita schimbarilor hormonale, poate aparea in zonele in care inainte de sarcina nu exista: barba, buza superioara, pometi, pe spate.
Perineul, ansamblul muscular situat intre pubis si coccis, se destinde, tot din cauza excesului de progesteron. De aceea pot avea loc pierderi de urina necontrolate.
Pot aparea deasemenea infectiile urinare, acestea fiind foarte comune in perioada sarcinii. Consultati medicul cu privire la tratamentul pentru infectie. Nu va auto-medicati!

Alimentatia in a 21-a saptamana

Apetitul va fi ridicat, de aceea, atentie la consumul excesiv de alimente, mai ales la cele daunatoare.
Exercitiile fizice sunt binevenite, incercati sa mergeti pe jos, in aer liber, cel putin 30 de minute pe zi. Incercati sa aveti activitati fizice care nu va solicita foarte mult efort: plimbari, inot, gimnastica speciala pentru femeile insarcinate. Cereti mai intai sfatul medicului inainte sa incepeti activitati de gimnastica sau la sala de sport.
Consumati multe lichide, pentru a preveni deshidratarea pielii.

Articol anterior:

Urmatorul articol: