Dieta mamei in timpul alaptarii

O mama care alapteaza, produce in medie 750ml de lapte pe zi. Specialistii spun ca pentru obtinerea acestei cantitati de lapte zilnic, este necesar un consum suplimentare de energie de minimul 500 calorii pe zi.

De aceea, calitatea laptelui produs depinde foarte mult de o dieta echilibrata a mamei. Medicii pot recomanda mamicii, in functie de problemele pe care le are, un regim alimentar personalizat. Insa o serie de recomandari sunt general valabile:

– Beti foarte multe lichide. Se recomanda un consum de 2,5-3,0 litri de lichide pe zi.
– Cresteti consumul caloric zilnic pana la 2800 calorii. Impartiti consumul caloric pe parcursul a cinci mese: mic dejun, pranz, gustare de dupa-amiaza, cina, gustare de seara. Fiecare gustare este o noua ocazie pentru a bea apa, a manca un produs lactat sarac in grasimi si un fruct. De vreme ce corpul dvs. produce lapte continuu, este nevoie si ca ingerarea alimentelor sa se faca in mod regulat.
– Consumati numai alimente sanatoase. Chiar daca in perioada de alaptare dulciurile sunt foarte tentante, incercati sa nu exagerati. Consumati mai multe proteine (nutritionistii recomanda sa consumati 2gr. de proteina pentru fiecare kilogram din greutatea voastra).
– Feriti-va de fumat. Nicotina va ajunge direct la copil prin lapte. Daca totusi fumati (ceea ce nu este recomandat), incercati sa lasati sa treaca cel putin o ora de la ultima tigara pana la alaptare.
– Evitati consumul de alcool. Acesta trece in lapte, iar daca bebelusul il consuma in cantitate mare, alcoolul poate sa ii incetineasca cresterea.
– Nu va automedicamentati. Majoritatea medicamentelor sunt contraindicate in perioada alaptarii.
– Aveti grija la poluanti. Nicotina, reziduurile, pot trece imediat in laptele mamei. Pentru diminuarea efectelor poluantilor, consumati grasimi nesaturate primare (ulei de floarea soarelui, rapita, porumb sau masline, care furnizeaza acizii grasi necesari dezvoltarii sistemului nervos al bebeluslui).
– Luati suplimente de calciu, fier si zinc. Majoritatea maelor au deficiente de calciu zinc si fier pe perioada alaptarii.

Foarte multi medici recomanda urmatoarea dieta, care, potrivit acestora, a dat rezultate foarte bune in dezvoltarea bebelusului. Pentru mama insa, este dificila. Aceasta dieta este recomandata pentru primele 3+4 luni de alaptare:

– zarzavaturi numai fierte
– fructe numai coapte
– lapte doar in combinatie cu gris sau fidea
– carne pasare si peste proaspat – gratar sau fiert,
– multe lichide, in special compoturi preparate in casa

Nu sunt recomandate urmatoarele alimente pe toata perioada alaptarii:

– Usturoi
– Ceapa
– Varza
– Fasole
– Laptele de vaca proaspat (duce la fermentare)
– Rosii, castraveti, vinete, cam toate legumele care au samburi si seminte
– Condimente (piper, boia, s.a.)
– Prajeli

{ 1 comment… read it below or add one }

Larisa November 9, 2013 at 06:06

Buna.am o fetita de aproape 5 luni.primele 2 luni am tinut o dieta mai stricta, apoi am inceput sa consum si lecume proaspete rosii, castraveti si aproape toate fructele cu exceptia perelor, dupa luna a patra am inceput sa consum si varza proaspata, si fasole si ceapa cruda si kiar miam gustat laptele si e kiar dulce dea binelea, si fetita e ok, are deja 9.5kg si 69cm, ca toti cred ca are deja 8 luni.Abia acum incep sai dau casutza de fructe. Si toti spun ce nu e permis dar nimeni nu argumenteaza de ce nu se poate?!

Articol anterior:

Urmatorul articol: